Kwarto

referentie_kwarto_antidiefstal-poortje-zaakvoerder-aan-de-beveiliging

Het klikt tussen Kwarto en Resatec

Kwarto is een keten van winkels in kantoormateriaal. Zij hebben acht vestigingen, in Oost- en West-Vlaanderen. In Oostakker ontmoeten we zaakvoerder Hans Vandecappelle. Hij werkt nu twee jaar samen met Resatec.

Diefstallen in de lift

“Kwarto is opgericht in 1995. Tot voor een paar jaar hadden wij in onze winkels enkel een camera en spiegels om de minder zichtbare hoeken te beveiligen,” vertelt Hans Vandecappelle. “Dat volstond om de meeste diefstallen te voorkomen. Maar twee jaar geleden kregen we in bepaalde winkels toch een acuut probleem. Zo werden in onze vestiging in Beveren-Waas in twee weken tijd twintig dure tassen gestolen. En wat later merkten we dat in verschillende van onze winkels telkens dezelfde stukken van dure merken verdwenen. Er was dus sprake van georganiseerde misdaad. Voor het personeel was dat demotiverend, voor ons een serieuze hap uit de winst. Er moest gauw iets gebeuren.”

resatec-bij-kwarto-kantoormateriaal

Resatec biedt de oplossing

Zaakvoerder Vandecappelle nam contact op met Resatec en besliste vrij snel met hen in zee te gaan. “Zij hadden een brede waaier aan producten,” verklaart hij, “en gaven ons ook degelijk advies bij het zoeken naar wat voor ons de beste oplossing zou zijn. Hun prijs was redelijk en het klikte met hun vertegenwoordiger. Ik hoefde dus niet verder te zoeken: waarom zou je tien bakkers aflopen als je bij de eerste vindt wat je nodig hebt?”

De investering loont

Kwarto koos bewust voor het systeem van poortjes en beveiligingstags omdat dit duidelijk efficiënt werkt en bovendien nog afschrikt ook. “Zo gauw de poortjes er stonden, stopten de georganiseerde diefstallen. De poortjes waren snel terugverdiend,” lacht de zaakvoerder.

Vlotte samenwerking

“De installatie verliep vlot: Aangezien dat in bestaande vestigingen gebeurde, moest er in de vloer geslepen worden,” legt mijnheer Vandecappelle uit, “en dat is zonder veel stof of schade gebeurd.” Ook nu nog is Kwarto heel tevreden over de Resatec-service: het bijbestellen van tags verloopt vlot en toen een poortje wat ontregeld bleek, is dat heel snel verholpen.

Tevreden medewerkers

Ook het personeel is blij met de nieuwe beveiliging. Het geeft hen een zekere geruststelling, want het systeem doet nu het beveiligingswerk voor hen. Vroeger besteedden ze veel tijd aan het observeren van verdachte bezoekers. Iemand aanspreken als je hem of haar verdacht, was trouwens ook heel delicaat, want er was altijd het risico dat je niets vond. Met de poortjes is dat verleden tijd: als het systeem piept, vindt iedereen het normaal dat het personeel even checkt waarom. “Bovendien”, besluit Hans Vandecappelle, “voorkomen we veel van die situaties, en voorkomen blijft nog altijd beter dan genezen!”.

www.kwarto.be

Kwarto is klant bij Resatec voor