winkeldiefstalbeveiliging supermarkt
open display mediamarkt
winkeldiefstalbeveiliging delvaux boutique
winkeldiefstalbeveiliging

Dé oplossing voor minder winkeldiefstal en meer winst.

Resatec creëert een optimaal winkelrendement, door:

  1. winkeldiefstalbeveiliging: het voorkomen en bestrijden van winkeldiefstallen en interne fraude
  2. het aantrekkelijk en uitdagend presenteren van uw koopwaar  
  3. het efficiënt inzetten van uw personeel 
  4. het aanleveren van heldere data voor uw winkelbeheer

Resatec biedt u dus een 360° aanpak voor winkeldiefstalbeveiliging en winkelmanagement.

Er zijn heel wat toepassingen die de perfecte opvolging van uw winkel mogelijk maken en Resatec ontwerpt een oplossing op uw maat.

Via de pictogrammen in de linkerkolom of via de navigatiebalk bovenaan krijgt u een idee van onze belangrijkste producten en diensten. Heeft u nog andere vragen of wil u gewoon nog wat meer info, contacteer ons dan gerust.

Een greep uit onze tevreden klanten

Nieuws

Terre Bleue is een vaste waarde in het Belgische modelandschap. Het 'casual-chic'-merk wordt verdeeld via verkooppunten en in 14 eigen winkels. Resatec voorzag de filialen in Gent en Ukkel al van een degelijke beveiliging én een praktische geïntegreerde klantentelling.

De beveiliging in beide winkels bestaat uit Nexus-poortjes of -antennes, in combinatie met standaard beveiligingstags. Dit Nexus-systeem omvat ook een geïntegreerde klantenteller. Voor de lederen vesten schafte Terre Bleue het 3-alarm aan. “We hadden dit systeem eerst niet,” vertelt Reinhard De Muynck, Finance & Business Analyst bij Terre Bleue, “maar toen de eerste week na de opening al twee, drie vesten ontvreemd waren, die elk gemiddeld 350 euro kostten, wisten we wat ons te doen stond. De extra beveiliging zorgt voor minder verlies en dus meer winst.”

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Natuurlijk heeft de businessanalist de kostprijs van de volledige Resatec-oplossing vooraf vergeleken met die van alternatieve systemen. Daaruit bleek Resatec een competitieve speler in de markt. “Zij zijn zeker niet als duurste uit de bus gekomen,” weet Reinhard De Muynck. “Binnenkort voorzien we nog een extra investering, namelijk het integreren van de klantentelling in ons kassasysteem, iets wat Resatec in de nabije toekomst voor ons gaat doen. Daar hangt uiteraard ook een kostenplaatje aan, maar het zal ons een grote toegevoegde waarde bieden.”

Accurate, toegankelijke klantentelling

Tot voor kort had Terre Bleue een stand-alone klantenteller, die los stond van de beveiligingspoortjes aan de ingang. De teller gaf enkel het aantal bezoekers weer dat de winkel binnenkwam en buitenging. Dat moest het personeel ter plaatse aflezen en noteren. Die cijfers waren niet echt accuraat en meer informatie gaf het systeem ook niet. “Met de oplossing van Resatec krijgen we ten eerste exacte cijfers,” vertelt de manager. “Bovendien krijgen we per uur een duidelijk beeld van het aantal bezoekers. En ten slotte krijg ik die gegevens automatisch doorgemaild, terwijl het personeel dit vroeger handmatig moest doorsturen.”

Slimme cijfers

Waar de winkelverantwoordelijken voordien meer op hun gevoel of ervaring afgingen, wordt dit nu onderbouwd door objectieve cijfers, de KPI’s of key performance indicators. “Door de klantentelling te koppelen aan onze kassagegevens, kunnen we bijvoorbeeld exact zien welk percentage van de bezoekers effectief ook een aankoop doet en kunnen we op basis daarvan bijsturen waar nodig.”

Klantgericht

Tot nu toe heeft Terre Bleue twee van de 14 vestigingen uitgerust met het Resatec-systeem. Maar daar wil Reinhard De Muynck snel verandering in brengen. “Ten eerste ben ik een grote voorstander van eenvormigheid in de verschillende winkels. Bovendien ben ik heel tevreden over de klantgerichtheid van Resatec. Als ik een e-mail stuur, krijg ik binnen de paar uur een antwoord. Zij zullen ook eerlijk toegeven als er een probleem is en dit dan ook daadwerkelijk aanpakken.

De koe bij de horens

Zo hadden we wat problemen met het doorsturen van onze klantentellergegevens. Dit was vermoedelijk aan de internetprovider te wijten maar die wees elke verantwoordelijkheid af. Dit had gemakkelijk kunnen leiden tot een kat-en-muisspel, waarin geen van de partijen enige toegeving zou doen. Maar Resatec heeft toen zonder aarzelen meteen een externe expert onder de arm genomen om dit op te lossen. Dat heb ik heel erg gewaardeerd.”

Degelijk advies

De kennis en raadgevingen van Resatec bleken voor Terre Bleue heel waardevol om het meest geschikte beveiligingssysteem te kiezen. “Zij hebben ons goed geadviseerd om de meest doeltref- fende en rendabelste oplossing te kiezen,” benadrukt Reinhard De Muynck. “Ik denk er ook aan Resatec te vragen een korte loss-prevention-opleiding te geven voor ons winkelpersoneel. Zij hebben op dat vlak immers een schat aan ervaring in huis.”

 www.terrebleue.be

Minder diefstal, meer winst