Interview met sales manager Yves De Lille

Vraag naar Yves bij zijn collega’s en je krijgt steeds dezelfde punten te horen: doelgericht, sociaal en grappig. Het groepsgevoel primeert bij Yves maar wij vonden het tijd voor een één-op-één gesprek!
Yves De Lille

Yves, je bent momenteel 1 jaar aan de slag bij Resatec. Hoe kijk je terug op het voorbije jaar?

In 1 woord: boeiend!

Na jaren voor grote ondernemingen als Husqvarna-Gardena en Van Marcke te hebben gewerkt, is het leuk om in een kleinere organisatie dichter bij de markt te staan. Het rechtstreekse contact dat ik nu heb met de klanten is een verademing. De hands-on aanpak die binnen het bedrijf heerst is me op het lijf geschreven!

Met meer dan 25 jaar ervaring in sales en marketing ben je een meester in het vak. Waar haal je nog steeds voldoening uit?

Simpel: elk jaar beter doen. Ik streef ernaar om samen met het team de doelstellingen te overtreffen. Dat is al jarenlang mijn concrete motivator. Verder was (en is) de overstap van consumentengoederen naar investeringsgoederen zeer verrijkend. Nu ben ik in staat om in een veel bredere retail-sector B2B oplossingen te bedenken voor onze klanten.

Resatec groeit en groeit. Wat willen jullie samen bereiken?

De synergie met Nederland verloopt fantastisch. We zijn volop klaar voor de volgende stappen. De opdracht van het management luidt klaar en duidelijk: blijven groeien. Na de overname van EAS-Benelux willen we een grotere voetafdruk neerzetten in de Benelux. Wij zijn er alvast klaar voor!

Hoe draag jij bij aan die groei? Wat zijn jouw verantwoordelijkheden binnen het bedrijf?

Ik mag een fantastisch team aan sturen dat uitstekend werk aflevert. Hierdoor kan ik meer tijd vrijmaken om constructieve gesprekken te voeren met onze klanten. Samen zoeken we oplossingen die hun winst optimaliseren. Mijn specialisatie ligt bij de klantentelling en RFID.

Hoe komt het volgens jou dat Resatec zo sterk in de markt staat?

Wij verkopen geen producten die gerelateerd zijn aan een bepaalde fabrikant of technologie. We stellen de oplossing voor die echt het meest geschikt is voor de klant. Dankzij onze stevige relatie met onze partners zorgen wij voor een naadloze integratie van alle technologieën. Onze klanten 24/7 ontzorgen is onze missie.

Tot slot, hoe ontsnap je het liefst even aan de drukte?

Gewoon genieten: fijne momenten met familie doorbrengen en genieten van het huisje-tuintje-verhaal. Verder kan je me regelmatig op een golfbaan terugvinden.

 

Wij bedanken Yves De Lille voor dit openhartig interview en kijken uit naar de toekomst!

Dit interview vond plaats op 11 mei 2017.

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!


Contacteer ons

Gelieve dit veld leeg te laten.