Nieuws

self checkout kassa Resatec

Winkeldieven zijn blij met de komst van zelfscankassa’s

Met een goed werkend self-checkout-systeem kan een retailer zich onderscheiden van zijn concurrenten, het afrekenproces optimaliseren en zorgen voor een aangename winkelervaring. Self-checkout-oplossingen zijn al jaren een sleutel tot succes in de detailhandel, vooral voor supermarkten. Toch sluimert de stijging van diefstal als een donderwolk boven deze nieuwe manier van afrekenen.
Voer een actief deurbeleid met Resatec

Voer een actief deurbeleid

Vanwege de effecten van het COVID-19-virus op winkelomgevingen en de bijbehorende regelgeving, moet het aantal bezoekers in winkels worden beperkt en moeten bezoekersstromen worden gereguleerd. Zowel de Belgische als de Nederlandse overheid roept op om passanten- en bezoekersstromen in winkels en openbare gebouwen goed te monitoren.
Honderdduizenden bezoekers accuraat tellen bij de Heilig Bloedbasiliek in de Stad Brugge

Honderdduizenden bezoekers accuraat tellen

Sedert 1304 vindt de Heilig Bloedprocessie onafgebroken jaarlijks plaats in Brugge. De Heilig Bloedkapel groeide uit tot één van de voornaamste bedevaartsoorden in de Benelux regio en weet duizenden bezoekers per dag te verbazen met zijn authenticiteit en historie.
Tablets voor restaurants

Tablets voor restaurants: omzet verhogen, kosten verlagen

Als een gastvrouw een groep gasten ontvangt, realiseert ze zich dat de groep alleen Frans spreekt. Omdat een tablet gebruikt wordt als menukaart, stelt ze het apparaat zo in dat het menu wordt weergegeven in de moedertaal van de gasten. Problem solved.
Wild Store gaat voor RFID met Resatec

De kracht van technologie voor het optimaliseren van uw bedrijfsmodel

Elk bedrijf of organisatie heeft er baat bij om de beschikbare voorraad in kaart te brengen, bezoekers te tellen en derving te reduceren. Maar hoe combineert u als retailer vlot verschillende technieken met elkaar? En wat als er externe partners bij komen kijken? Wij gingen langs bij Arjan De Wildt (eigenaar, Wild Store) en Mario Koster (CEO, SRS).

Only for Men rolt RFID uit: “nee-verkopen vermijden”

Only for Men is dé herenmodewinkel waar je alles onder één dak vindt. In de 15 winkels en webshop vind je alles op het gebied van fashion, lifestyle en meer. Een one-stop shop met een omvangrijke collectie. En net in zo’n omgeving biedt RFID heel wat mogelijkheden. Logistiek Manager Bert Oosterom wil met deze nieuwe technologie een veel hogere betrouwbaarheid van de voorraad in de winkels bekomen en nee-verkopen vermijden in de winkels en op de website. "Onze voorraad moet kloppen."
Fysieke winkel levert meer op - Resatec

Fysieke winkel levert meer (online) bezoekers op

Brancheorganisatie ICSC analyseerde zorgvuldig 800 winkelopeningen- en sluitingen. Het resultaat: fysieke winkels zijn succesvoller dan ooit. Retailers met fysieke verkooppunten verhogen hun naamsbekendheid in de regio, trekken meer nieuwe klanten aan en verhogen hun omzet. Coolblue, Zalando, Amazon, één voor één openen ze doelbewust winkels op strategische locaties. "The future is all channel".
Green world

Resatec streeft ecologische verantwoordelijkheid na

Op een duurzame manier wil Resatec graag zijn bijdrage leveren aan het milieu. Sinds de oprichting besteden we veel aandacht aan een gezonde(re) wereld voor de nieuwe generaties. 

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!


Contacteer ons